Thailand, land of the smile - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Verbruggen - WaarBenJij.nu Thailand, land of the smile - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Verbruggen - WaarBenJij.nu

Thailand, land of the smile

Door: Lisanne Verbruggen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Het tweede deel van mijn reis begon in Bangkok. Samen met Yvon, die ik ken van mijn studie, ben ik met de bus en boot naar Koh Chang gereisd. Deze week hebben we vooral heel relaxed doorgebracht op het strand. We hebben daarnaast een dag gesnorkeld en een jungletrekking gedaan. ‘s Avonds hebben we de locals verblijd met een avondvullende show van het gehele engelse repertoire in de karaokebar. Over het poolen zal ik het maar niet hebben Yvon, ik oefen nog even door ;) Het enige minpuntje deze week waren de brutale apen op het eiland, die de chips van Yvon hebben gestolen. Kerst was wel een beetje apart zonder familie, hoewel we ons prima hebben vermaakt op het strand en we er natuurlijk wel voor hebben gezorgd dat we op eerste kerstddag een meer dan fatsoenlijk kerstdiner hadden bij een grieks restaurant op de pier. Tweede kerstdag hebben we de reis terug naar Bangkok gemaakt. Eenmaal aangekomen hadden we WiFi nodig en daarom was ons kerstdiner van tweede kerstdag bij Mc Donalds. Yvon moest weer naar huis en sindsdien reis ik dus alleen, maar echt alleen ben ik eigenlijk bijna nooit.

Bangkok is een bruisende stad waar veel gebeurd. In de stad is veel te doen, maar het is heel erg toeristisch en westers. Ik vond het hier vooral leuk vanwege de mensen die ik ontmoet heb en om kennis te maken met het Buddhisme. In Bangkok heb ik mijn eerste tempels bezocht. We hebben ook een boottocht gedaan en hebben de uitgaansstraat Khoa San road verkend. Een van de hoogtepunten vond ik de dagtrip naaar Ayutthaya. Dit is een stad 2,5 uur vanaf Bangkok met de trein, waarvoor we 15 bath, dus ongeveer 40 eurocent betaalden. Ayutthaya staat bekend om de tempels en ruines, waarvan er veel ooit door het Birmese leger zijn verwoest, maar die ondanks dat nog steeds erg indrukwekkend zijn. We hadden scooters en hebben veel van dit stadje kunnen zien. Aan het eind van de dag moesten we helaas 2 uur wachten op de laatste trein en omdat dit een ‘special train’ was die een half uur sneller in Bangkok aankomt dan een normale trein, moesten we meer dan 20 keer zoveel betalen (345 Baht, 9,15euro).

Met een groepje Brazilianen die ik in Bangkok heb ontmoet ben ik met de nachttrein naar Chiang Mai in noord Thailand gereisd. Chiang Mai staat bekend om de traditionele Thaise keuken, dus op oudjaarsdag heb ik een kookcursus gedaan waarbij ik 5 gerechten heb gemaakt en natuurlijk ook heb opgegeten. Na afloop hebben we een kookboek met gerechten gekregen, dus als ik weer in Nederland ben zal eens laten zien wat ik kan! Dit kookboek en de goedkope kleren op de markt vullen de 5 kilo, die ik teruggestuurd had naar huis, inmiddels weer mooi aan. Oudjaarsavond in Chiang Mai was heel erg mooi. Terwijl ik normaal de hele dag binnen zit omdat het buiten te koud is, was het hier de hele dag druk op straat. Er was een grote markt met optredens en er warden de hele avond wensballonnen opgelaten. Toch miste ik wel mama’s oliebollen. In Azie worden overal olifantentripjes aangeboden, maar deze olifanten worden meestal mishandeld. Ook de stoeltjes op de rug zijn eigenlijk niet goed voor de olifanten. Wij zijn daarom bij een olifantencentrum geweest dat iets meer geld kost, maar de olifanten wel goed behandelt en olifanten probeert te redden. Dit zeggen ze althans, maar ik kon dit niet zelf controleren. Voor ons gevoel heeft de staff het echter wel oprecht goed met de olifanten voor. Ik mocht op op de zwangere Pai-Lin rijden, Christina Aguilera had de leiding. Van te voren hadden we een aantal commando’s geleerd, maar ik heb alleen maar paii(vooruit!) geroepen omdat onze olifant erg rebels was. Een laatste hoogtepuntje in Chiang Mai was een monkchat en meditatie workshop van een Monnik. Ik denk toch niet dat mediatie helemaal mijn ding is en helemaal niet om 7uur ‘s ochtends, want mijn benen vielen alleen maar in slaap, maar het was wel interessant om meer over meditatie en het Buddhisme te leren.

We hebben onze tocht vervolgd naar het kleine plaatsje Pai, wat enorm veel alternatieve backpackers aantrekt. We zijn met scooters door de omgeving van Pai gereden. Het landschap hier is heel erg mooi en er zijn vershillende watervallen en uitkijkpunten in de buurt. Na 4 dagen ben ik alleen verder gegaan naar Chiang Rai. Hier heb ik de witte tempel en the black house bezocht. In Chiang Rai is verder niet heel erg veel te doen. De sfeer vond ik hier persoonlijk wel veel fijner, doordat het iets minder toeristisch is en er niet constant wordt geprobeerd je iets te verkopen. Het heeft helaas wel een volle dag geregend en was ‘s nachts ook wel kouder dan ik inmiddels gewend ben. De walking market is heel erg gezellig, hier wordt iedere zaterdag en zondag gedanst. Met een groepje uit mijn hostel ben ik vervolgens naar Laos gereisd. Tot zover een update over Thailand, ik ga straks of later deze week foto’s uploaden.

Liefs,
Lisanne

  • 19 Januari 2015 - 12:05

    Annet Kelder:

    Hallo Lisanne,
    Wat leuk om weer eens iets van jou te horen(lezen).
    Volgens mij vermaak jij je prima.
    Nog veel plezier gewenst, en geniet ervan.

    Groeten,
    Fam. Kelder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Lisanne

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 3364

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 20 Maart 2015

Filipijnen, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam

Landen bezocht: